onsdag 15. mai 2013

På slanker'n (3) - kroppen trenger en avgiftning


Bikinisessongen kommer med stormskritt og da begynner de fleste jenter og kvinner å tenke på hvordan skal jeg bli kvitt dette hersens fettet. Alle vet at at vi må spise sundt og trene mer…men alikevel sliter vi med motivasjonen. Noen spiser sunt og trener og sliter fortsatt med vekta. 

Kanskje det er fordi kroppen trenger en vårrengjøring? 

“Pollution begins in the mind” (Cohen)

Advarsel 
Å avgifte seg er ikke sunt hvis du er gravid, ammer, er syk, under stress eller skadet.

Kroppen trenger en avgiftning
Å vœre overvektig er en lav energi tilstand der mat blir gjort om til fett og lagret som potensiell energi. Nå indre organer ikke virker optimalt klarer ikke kroppen å regulere vekta selv.
Energi blir først og fremst skapt i leveren. Renere leveren din er jo mer energi har du. Jo renere dine indre organer og hele kroppen  er, lettere blir det å kontrolere vekta. Så lenge du har avfallsstoffer i kroppen vil all ekstra energi bli brukt til å kvitte seg med disse. Det er viktig for hele systemet å bli renset. Resultatet av dette blir mer enrgi frigjort til å forbrenne fett.
 
Hvor kommer giftstoffene fra?
Kroppen bygger opp giftstoffer over tid gjennom maten vi spiser (tilsetningstoffer og sprøtemidler), make-up og hudpleieprodukter, vann fra springen, luften vi puster inn, flammehemmere i klœr og møbler, maling og andre byggevarer, vaskemidler, legemidler, forurensing fra kina og Russland etc. etc.
Itillegg påvirker giftstoffene hormonbalansen som ikke er en fordel når du vil gå ned i vekt.


Gevinsten fra vårrengjøring kan vœre;
Vedvarende vekttap, fornyet energi, bedre fordøyelse og opptak av nœring, normal tarmfunksjon, bedre søvn, hormoner i  balanse, bedre humør og mindre kroniske plager. Ikke minst kan du få hjelp bli kvitt dårlige spisevaner.



Hvilken avgiftning skal jeg velge?
Det finnes antakeligvis like mange måter å rense seg på som det finnes dietter.  Da vi har forskjellige utgangspunkt passer forskjellige program forkjellige mennesker. Uansett hva du velger ikke la deg skremme av virkningen. Elimineringsprosessen kan få deg til å føle ubehag de første dagene (hodepine, utslett, rastløshet, sinne etc.). Fortsett og du vil føle deg såååå mye bedre etter noen dager…og begynne å gå ned i vekt.
Det er anbefalt å avgifte seg 1-4 ganger i året.

For det moderne bymennesket med fulltidsjobb forslår jeg å følge ett 10-15 dagers program med kosttilskudd. Sjekk ut hva du finnner på helsekosten. Itillegg til rensende urter inneholder de ofte urter som er appetitt dempende og et matprogram for hva du kan/ikke kan spise.

Er du litt nysjerrig på Raw/ ukokt? Dette er en bra program utviklet i Vancouver, Canada. Og du kan spise hvor mye du vil. Jeg husker Raw begynte å spre seg på Vestkysten av Canada/Usa for ca. 15 år siden. I dag er det kjempe populœrt og det finnes flere restauranter som bare serverer Raw.


Har du ferie og tror du kan klare det foreslår jeg fasting og nœrmere bestemt The Master Cleanse. Drikk denne miksen 6-10 ganger om dagen; 2 SS ferskpresset sitron/lime juice, 2 SS lønnesirup, 1/10 ts cayennepepper i en stor kopp med varmt vann. Itillegg kan du drikke urtete og hjemmelaget grønnsaksbuljong. Ikke gjennomfør en faste uten profesjonell hjelp, anbefalt lengde er 10-40 dager. (Jeg gjorde denne fasten da jeg var 25år, på den 10 dagen begynte jeg å svime av, da sa mannen min dette er nok og jeg har aldri gjort det siden. Jeg mistet  8 kilo).

Juicefast er også mye brukt. Det er ikke anbefalt å faste for lenge på juicer, men heller noe få dager og så gå over til å spise rå grønnsaker og nøtter itillegg til juicene. Det kan også vœre en fordel å ta mikroalger som spirulina og chlorella sammen med juicen. Juicefaste er ikke anbefalt hvis du jobber da det er for lite energi til å holde deg gående.

Kilder: A Food Lovers Guide to Healthy Weight Loss
Alive Magazine Mai 2013
http://alive.planet-tek.com/interactive/2013-05/#/1


Del 4 blir Vårrengjøring med helsekostfreak'n.






2 kommentarer:

  1. Jeg er Karem veldig glad for at jeg har blitt helbredet av (HERPES SIMPLEX VIRUS 2) med urtemedisinen til DR. AKHIGBE HERBAL CENTER, jeg har lidd av denne sykdommen de siste fire årene uten løsning før jeg kom over denne e-posten (drrealakhigbe@gmail.com) på internett av en urte-lege som har kurert så mange mennesker av herpesvirus med urte medisin, jeg velger også å gi ham en sjanse til å hjelpe meg, han fortalte meg hva jeg skal gjøre, og jeg gjorde det bra, og han sendte meg sin urtemedisin via Dhl-kurertjenester, og instruerer meg på hvordan jeg bruker det, følger jeg også hans instruksjon for bruk og han ber meg om å sjekke etter tre uker, og som jeg gjorde, til min største overraskelse, kom resultatet mitt ut som negativt, jeg er veldig glad for at det er noen som denne DR. AKHIGBE HERBAL CENTRE som er klar til å hjelpe folk når som helst en dag. til alle leserne og seerne som tviler på dette vitnesbyrdet, slutter å tvile på det og ta kontakt med denne DR. AKHIGBE HERBAL CENTER og se om han faktisk ikke vil hjelpe deg. Jeg er ikke en dum person som jeg vil komme ut til offentligheten og begynne å si hva noen ikke har gjort for meg. Han er virkelig en flott mann, han også helbrede sykdommer leve HIV, kreft, som, herpes, kronisk sykdom, diabetiker, hjertesykdom, astma, epilepsi. etc kontakt ham nå. med sin epost: (drrealakhigbe@gmail.com) eller du kan kontakte ham +2348142454860
    nettside. https: drrealakhigbe.weebly.com

    SvarSlett
  2. Jeg er Karem veldig glad for at jeg har blitt helbredet av (HERPES SIMPLEX VIRUS 2) med urtemedisinen til DR. AKHIGBE HERBAL CENTER, jeg har lidd av denne sykdommen de siste fire årene uten løsning før jeg kom over denne e-posten (drrealakhigbe@gmail.com) på internett av en urte-lege som har kurert så mange mennesker av herpesvirus med urte medisin, jeg velger også å gi ham en sjanse til å hjelpe meg, han fortalte meg hva jeg skal gjøre, og jeg gjorde det bra, og han sendte meg sin urtemedisin via Dhl-kurertjenester, og instruerer meg på hvordan jeg bruker det, følger jeg også hans instruksjon for bruk og han ber meg om å sjekke etter tre uker, og som jeg gjorde, til min største overraskelse, kom resultatet mitt ut som negativt, jeg er veldig glad for at det er noen som denne DR. AKHIGBE HERBAL CENTRE som er klar til å hjelpe folk når som helst en dag. til alle leserne og seerne som tviler på dette vitnesbyrdet, slutter å tvile på det og ta kontakt med denne DR. AKHIGBE HERBAL CENTER og se om han faktisk ikke vil hjelpe deg. Jeg er ikke en dum person som jeg vil komme ut til offentligheten og begynne å si hva noen ikke har gjort for meg. Han er virkelig en flott mann, han også helbrede sykdommer leve HIV, kreft, som, herpes, kronisk sykdom, diabetiker, hjertesykdom, astma, epilepsi. etc kontakt ham nå. med sin epost: (drrealakhigbe@gmail.com) eller du kan kontakte ham +2348142454860
    nettside. https: drrealakhigbe.weebly.com

    SvarSlett